SCHOOLGIDS 2023-2024
Sluit alles
Inhoudsopgave
Home » Communicatie & overleg » Samenwerking tussen de school en ouders

Samenwerking tussen de school en ouders

We streven naar een goede communicatie en een goede samenwerking met de ouders. We willen ouders zo goed mogelijk informeren en nodigen hen uit voor informatiebijeenkomsten, coachgesprekken e.d. Als school vragen we van ouders om ons op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen met betrekking tot hun kind(eren), en om in te gaan op uitnodigingen en verzoeken van de school. Wij staan ook open voor eventuele verbetermogelijkheden.

Ouders worden bij voorkeur via e-mail en website op de hoogte gebracht van de meeste algemene schoolzaken. Verder ontvangen ze 5 of 6 keer per jaar een aparte digitale nieuwsbrief met nieuws, wetenswaardigheden en aankondigingen van interessante of belangrijke gebeurtenissen. Meer persoonlijke informatie wordt per post naar de huisadressen gestuurd of we nemen telefonisch contact op met de ouders. Indien ouders niet de beschikking hebben over internet of e-mail, kunnen zij een schriftelijk verzoek indienen om informatie per post te ontvangen (echter geen roosters of jaaragenda).

E-mailadres ouders

Nieuwe of gewijzigde e-mailadressen kunnen doorgegeven worden via het leerlingenadministratiesysteem Magister. De handleiding hiervoor vindt u op de website of door hier te klikken.

Informatievoorziening gescheiden ouders

Voor ouders die gescheiden leven, geldt dat algemene informatie, uitnodigingen en rapporten aan beide ouders worden verstrekt indien actuele contactgegevens op school bekend zijn. De school hanteert een privacyreglement dat opgenomen is op de website.

Informatievoorziening meerderjarige leerlingen

Als leerlingen 18 jaar zijn, ontvangen ouders niet meer automatisch alle informatie over prestaties en verzuim. Hiervoor moet de meerderjarige zélf een vinkje in Magister “aanzetten”. Indien dit niet gebeurt, blijven ouders vanaf de dag dat de leerling 18 wordt, verstoken van informatie door de school.